Lisää seikkailuja Pelitcraftiin!

Synk’kiven vuori ja Nälkäpelit ovat taas näyttäneet, että jännitys ja seikkailu ovat olennainen osa Minecraftiä. Jotta seikkailuja saadaan lisää, olen ajatellut lisätä Pelitcraftin multiverseen uuden maailman työnimellä seikkailumaa. Tämä tulisi tapahtumaan version 1.6 päivityksen jälkeen, jolloin maailmasta löytyisi myös hevosia. Seikkailumaa olisi pääasiassa avoin paikka etsiä taas kerran tutkimattomia luolia ja löytämättömiä aarteita, joita nykymaailmoista ei enää pahemmin löydy. Ajatukseni maailman säännöistä olisi seuraava:

  • Hard vaikeustaso: nälkä, mobit ja putoamisvahinko
  • Sallitaan home-komennot (Toisin kuin EV)
  • Ei kuolinarkkuja
  • Ei PvP:tä
  • Ei Dynmappia (Oma kartta ja kompassi mukaan)
  • Pysyvien rakennusten rakentaminen kiellettyä (Paitsi rakennetaan spawnin ympärille linna)

Eikä tässä vielä kaikki! Tärkeimpänä ajatuksena tälle maailmalle olisi se että, sieltä voisi kuka tahansa varata itselleen alueen joka rajataan muurein ja WorldGuardin avulla vain ko. pelaajan rakennusalueeksi. Näille alueille pelaajat voisivat sitten rakentaa omia Nälkäpeli-areenoita tai muita seikkailuja joita ei syystä tai toisesta pysty toteuttamaan nykymaailmoissa. Samalla olisi tarkoitus ottaa aktiivikäyttöön Survival Games plugin, joka mahdollistaisi automaattisesti resetoituvat ja muutenkin paremmin hallittavat nälkäpelit. Näihin seikkailuihin ja peleihin pääsy tulisi tapahtumaan spawn-linnaan tehtävien portaalien kautta. Areenoilla voidaan sitten säätää asetuksia vielä WorldGuardilla esim. estää homet tms.

Toinen asia mitä olen ajatellut tehtäväksi 1.6 päivityksen jälkeen olisi Wildernessin laajentaminen. Demented_Doktor puhui ennen lomille katoamistaan mahdollisuudesta laajentaa päämaailmaa, mutta mielestäni siellä kyllä on tonttimaata ihan sopivasti tarjolla. Päämaailman koko on tällä hetkellä 10 km², kun Wildun koko on vaivaiset 4 km². Ajatukseni olisi siis laajentaa Wildu samankokoiseksi kun päämaailma. Kun tämä tehdään, generoituisi tuonne aika reilusti lisää tutkittavaa aluetta. Ja myös hevosia kun tämä tehdään 1.6 päivityksen jälkeen. Myös Emerald Valleyn koko on 4 km², eli sitäkin voisi toki laajentaa jos halutaan.

Pistäkääpä kommentteja näihin suunnitelmiin alle. Olisiko tuollainen Seikkailumaa mukava lisä serverille? Nimiehdotuksia otetaan myös vastaan. Kelpaisiko uusi tonttimaa Wildernessissä?

 

Mitään aikataulua 1.6 päivitykselle ja näille ei ole vielä antaa. Bukkit-tiimi tuottaa parhaillaan dev buildeja 1.6.2 koodipohjalla, ja melkein kaikki tärkeimmät pluginit ovat jo saaneet 1.6 päivityksiä. Huomattavin poikkeus tästä on TrainCarts. Mutta sitten kun versiot päivittyvät ja toimivuus on testattu niin päivitys tulee :)

9 kommenttia artikkelista “Lisää seikkailuja Pelitcraftiin!

  1. Mmm, ymmärränköhän jotain väärin, mutta ihanko bongaisin kuvauksestasi ristiriidan. :D Aluksi on maininta ”pysyvien rakennusten rakentaminen kiellettyä”, mutta maailman on kuitenkin tarkoitus toimia rakennusalueena erilaisille seikkailuille? Eiväthän nuo välttämättä sulje pois toisiaan, mutta pisti vaan vähän silmään. :)

    Idea ei ole tosin huono, MUTTA mielestäni tarvittaisiin ehkä ennemmin maailma, jonka voisi resetoida ~milloin vaan. Alkaa nimittäin olla enemmän sääntö kuin poikkeus, että Minecraftin patch X lisää jotain uutta, jonka saaminen vaatisi uuden maailman generointia. Niin miksi ei voisi olla maailmaa, jonka tarkoitus olisi yksinomaan se, ettei tarvisi taas pähkäillä sen pätsin X yhteydessä, että miten saadaan Hienot Jutut Y serverille?

    Mutta jos seikkailumaalle on kysyntää, niin mikä ettei, mutta se ei varmaan ratkaisisi yo. ongelmaa. Hevoset voidaan toki sitten saada ensiapuna mainitsemallasi keinoin. Wildernessin laajennus kuulostaa hyvältä, mutta EV:tä en lähtisi resetoimaan, kun siellä on ihmisillä kuitenkin jo omia piilopirttejä (allekirjoittanut mukaan lukien).

  2. Korjataan ristiriita :)
    Tarkoitin sitä, että tuonne ei rakennettaisi vapaasti niitä omia piilopirttejä, vaan kaikki rakennelmat olisivat nimenomaan noita seikkailuareenoita tms. Eli jos haluaa rakentaa itselleen talon, tekee sen johonkin muuhun maailmaan. Mutta jos haluaa rakentaa seikkailuja ja pulmia täynnä olevan linnan, niin se sopii tähän maailmaan hyvin. Nälkäpeliareenalle saisi toki myös rakentaa mitä haluaa.

    Eli esim. keskustan länsipuolella oleva Pulmatalo sopisi hyvin seikkailumaahan, mutta vieressä sijaitseva linnani ei. Avasiko tämä ajatuksiani paremmin?

  3. Eikös näissä nykyisissä maailmoissa ole tilaa puzzle-taloille ja taistelu-areenoille?
    Jos tuon ehdotetun uuden maailman jättäisi rakennusvapaaksi, niin se voitaisiin poistaa ja korvata uudella aina kun uusia resursseja tulee ja/tai kaikki paikat on tutkittu vanhasta maailmasta.

  4. Mmm, totta ja eikös esim. Wildu ajaisi asian noille erikoisimmille paikoille – etenkin jos sitä laajennetaan? Kun ongelmana etenkin normimaailmassa noiden seikkailuvärkkien kannalta on se, ettei ole mobeja päällä. Portaalit varmaan mahtunee meikän rumaan linnaan kunhan vähän tuunais sitä. Ja näin saisi muuten myös samalla hevoset mukaan, joten jos 1.6:n menisi tuolla muutoksella? Tietty tämän lisäksi voisi harkita myös sitä ”resetoituvaa” maailmaa, jos sille on tarvetta.

    (ja joo, selvensi Tapsa aiempaa :D )

  5. Lähinnä ideana tuossa Seikkailumaassa olisi se, että siellä voisi olla eri asetuksia asioissa, joita ei voi säätää kuin maailmakohtaisesti. Esim. kuolinarkut ja Dynmap. Muutenhan toki voi rakennella seikkailuja päämaailmaan tai wilduun, jos nuo asiat ei häiritse. No, kerätään kommentteja ja katsotaan tuota sitten päivityksen jälkeen.

Vastaa