Pelitcraft ja 1.7

Minecraftin 1.7 versio pitäisi ilmestyä tänään, joten on taas aika puhua palvelimen versiopäivityksestä. Minecraftin versioita seuraavat tietävätkin, että 1.6.4 päivitys on ilmestynyt tässä välissä, mutta koska Bukkit tiimi sai vasta eilen ulos recommended buildin 1.6.4:stä, ei palvelin ole siihen päivittynyt. 1.6.4 päivityksessä ainoa olennainen asia oli se, että se korjaa tietyt ongelmat jotka aiheuttiasivat generoitujen rakennusten (Nether fortit, strongholdit jne.) rikkoutumisen kun siirrytään 1.7 versioon. Koska client päivitykset tuntuvat aina aiheuttavan päänvaivaa, en näe nyt tarpeelliseksi ottaa tässä välissä palvelimen 1.6.4 päivitystä pelaajien kiusaksi.

Mutta suoraan 1.7:aan ei tietenkään mennä. Sitten kun Bukkitin 1.7 versio joskus ilmaantuu, ja se on testiservulla toimivaksi testattu (eli pluginit toimivat), otetaan palvelimelle vähän pidempi huoltokatko jonka aikana teen ensin 1.6.4 päivityksen, suoritan rakennusten pelastamisen (tähän löytyy Bukkit tiimiltä työkalu) ja sen jälkeen teen 1.7 päivityksen. Näin saadaan karttaongelmat ratkottua mutta ei tarvitse rakentaa uutta modattua 1.6.4 client jarria kenenkään.

Minecraftin 1.7 version suurin uudistuus on täysin uusi maailmageneraattori. Biomeja on tuplasti aiempaan verrattuna, ja niiden myötä tulee myös monia uusia blockeja, kasveja ja jopa kaloja. Kaikki nämä huutavat uutta maailmaa, ja sekin on suunnitelmissa. Sitten kun 1.7 päivitys on tehty, tapahtuu multiversessämme pieni myllerrys. Ajatuksena on hävittää vanha Emerald Valley koska siellä harvat enää viihtyvät, ja PvP mättöön löytyy nykyään nälkäpeliareenat. Tämän jälkeen luodaan uusi survival maailma Wildernessin säännöillä, jotta kaikki pääsevät valloittamaan uusia maita. Tämän maailman valloitukseen on jo alustavasti mietitty samanlaisia rakennustalkoita kuin aikoinaan on pidetty päämaailmassa ja myöhemmin UUP:ssä. Seuraa uutisia, ja kommentoi suunnitelmia alle.

Ja muistakaa, että palvelin pyörii pelaajien lahjoitusten varassa. Jos haluat jatkossakin pelailla Pelitcraftissä, niin pienimuotoinen lahjoitus auttaa pitämään palvelimen hengissä. En edelleenkään nosta palkkaa tästä hommasta, mutta palvelin pyörii vuokratulla raudalla josta pitää maksaa kuukausivuokraa. Vilkaise siis Lahjoittaminen -sivua ja pistä pari euroa tai enemmän (omantunnon ja lompakon mukaan ;) tilille tukemaan toimintaa!

5 kommenttia artikkelista “Pelitcraft ja 1.7

  1. Voisiko sen tulevan maailman generoida 1.7 tulevalla uudella amplified maailmageneraattorilla, niin saataisiin suoraan 256 korkeus tehokkaasti käyttöön?

    Ja tuosta lahjoittamisesta, lahjoitan ensi kuun 4 päivä (tai 5 riippuu kelasta) ~30€ riippuen ”pakollisista” menoista (spotifyt netflixit jne), Selviääkö serveri sinne asti?

  2. En ole snapshottejä ehtinyt testailemaan niin en ole tuota amplified maailmahommaa vielä kokeillut. Tiedän siis mikä se on ja olen kuvia nähnyt. Testailen ja tutustun aiheeseen paremmin, ja mietitään sitä myöhemmin.

  3. Moderaattoreiden oikeuksien puolesta Ry:n Puheenjohtaja Adhuin ja virkaa tekevä sihteeri Makrocow pitivät johtokunnan kokouksen ja tulivat muodostaneeksi riittävässä yhteisymmärryksessä julistuksen, joka on luettavissa seuraavassa:

    Tarpeettomuus pykälään vedoten vaadimme, että EV:nä tunnettu maailma tulee ehdollisesti poistaa. Ehdollisuus kohta tulee kyseeseen, jos jollain yhteisömme jäsenellä on, kohtuullisen ajan sisällä, esittää vaade jonkin struktuurin suojelemiseksi ”mäteinton” momentin perusteella, jolloin ”copypastemuualle” säädös tulee aiheelliseksi suorittaa. Vaade säädöksen toteuttamisesta tulisi toimittaa aluehallinnon virkamiehelle postin välityksellä. (Ylläpidolla on postilaatikko spawnilla)

    Kehitystavoitteiden toteuttamiseksi vaadimme myös, että serverille on luotava uusi maailma 1.7 päivityksen jälkeen ja tästä maailmasta on tehtävä tarpeeksi pieni. n2000 blokkia halkaisijaltaan. Tämä siksi, että tulevaisuuden rakenneuudistuksille on jätettävä tilaa, jotta voimme mahdollisimman pitkään välttää liian dramaattisia alasajoja ja uudelleen rakentamisia.

    Eräänä mahdollisuutena kehitystavoitteiden osalta löysimme myös vajaan yhteisymmärryksen nykyisen wildernessinä tunnetun maailman suhteen. Ajatusta siitä, että sen taannoin laajennetut rajat saatettaisiin alkuperäisiin asemiin ja 1.7 tapahtuman jälkeen ne palautettaisiin nykyisille paikoilleen uutta luoden, oli esillä keskustelussa ja näin tuli pöytäkirjaan merkityksi. Edellä mainittuun tulisi myös pätemään ”mäteinton” momentti asianmukaisine seuraamuksineen.

    Julistuksen tavoitteena on saada aikaiseksi keskustelua näinä vaikeina….haasteellisina….. mahdollisuuksia täynnä olevina aikoina.

    Ystävällisesti Moderaattoreiden oikeuksien puolesta Ry:n vajaa hallitus.

  4. Ehdotan että jätämme Wildernessin rauhaan, mutta teilaamme EV:n luoden sen tilalle uuden maailman. Ehdotan myös, että wanhassa Wildernessissä järjestettäisiin jonkin sortin tapahtumia houkutellaksemme sinne pelaajia.

Vastaa